zondag 2 juli 2017

Hoe gaat het

Goedemorgen allemaal,

Bijna een  maand bezig. Ik moet zeggen de ene week gaat het makkelijker dan de andere week.
Houdt in dat wat we de ene week bespaard hebben ik de week er na nog wel eens boven zit.
Maar conclusie is dat 50 euro per week wel te doen is maar dat het een enorme uitdaging betreft.

Inmiddels zitten we in een nieuwe maand. Een maand waarin in de no spend challenge ben aangegaan.

Wat dat precies inhoudt kun je lezen op het blog van Sjoukje Bakker.

Omdat ik vooraf een budgetplan met regels heb gemaakt ga ik er vanuit dat dit mij gewoon gaat lukken ondanks dat het zomervakantie is.

Zelf gaan we 31 juli pas een weekje op vakantie dus alles wat we kunnen sparen is dan natuurlijk mooi meegenomen.

Voor deze challenge heb ik een buddy gezocht die net als ik haar eigen doelen heeft en samen zullen we elkaar steunen om deze doelen te behalen.

In het kort zijn mijn doelen deze maand:
300 euro boodschappenbudget. (Hier zit dan ook alles in, verzorgingsproducten, wasmiddelen, eten etc)
100 euro brandstof... (oops manlief moest even slikken maar toen ik hem wees op zijn gloednieuwe e-bike ging hij er voor)
Bewustwording van uitgaven en daar het hele gezin bij betrekken.
Dagelijks kasboek bijhouden.
En op onze relaxdag in de sauna max budget 30 euro... (zo weinig zie ik sommige denken maar we hebben gratis entree en manlief heeft voor zichzelf al een diner voor 3 euro en 2 gratis drankjes) Ik heb een maagverkleining dus een diner is voor mij sowieso al een opgave :D
Ik ga proberen minimaal 2 keer per week te bloggen. Dit ga ik ook in mijn agenda noteren en ik hoop dat dit een stok achter de deur zal zijn.

Vandaag begin ik met opnieuw een inventarisatie van mijn vriezer en voorraadkast. Ik vermoed dat dit nog wel eens een behoorlijke lijst met verschillende maaltijden kan opleveren.

Fijne dag vandaag.

Debje


Geen opmerkingen:

Een reactie posten