zondag 23 juli 2017

No spending month.. update

Goedemorgen allemaal,

De maand zit er bijna op. Hoe is het gegaan?

Qua budget boodschappen gaan we het naar mijn idee wel redden. Wel heb ik in een potje alle kassabonnetjes gedaan om dat aan het eind van de maand goed te controleren.

Zoveel mogelijk kas betalen en de pin in de portemonnee te laten is een goede eye opener met wat er daadwerkelijk uit gaat per dag. Je wordt zeer bewust van je aankoop gedrag.

Toch is het een behoorlijke uitdaging zo'n zomermaand waarin we thuis zijn, we willen genieten etc.

Onze kinderen maak je ook niet meer blij met een dagje speeltuin, dat is natuurlijk ook niet gek als je 16 en 18 bent. We hebben een abonnement op de Efteling dus met een gevulde rugzak is een dagje weg dan ook wel gauw gepland.

We zijn ook begonnen met het huis op te knappen, spullen weg te doen en er voor te zorgen dat thuis ook weer echt thuis wordt.

Eigenlijk wil ik ook 1 keer per 2 dagen een blog gaan schrijven over mijn gedachtes, uitgavens en besparingen om eens te kijken of ik het kan en of ik het kan volhouden.

We hebben deze maand ook wat onverwachte uitgavens gehad, helaas voorkom je dat bijna niet, maar aangezien we nog geen buffer hebben kunnen opbouwen is dat dus een behoorlijke gat op onze bankrekening.

Ons doel gaat daarom ook echt worden: geld op de spaarrekening om een buffer op te bouwen.
En hard opzoek naar een betaalde job :D

Groetjes

Deborah

Geen opmerkingen:

Een reactie posten